Markkinoinnin kumppani

Bloggaamisen aloittamiseen lisää ajatuksia

Bloggaajana voit kehittää itseäsi jatkuvasti. Seuraa hyvien bloggaajien blogeja, mieti, mitä heiltä voisit poimia. Verkko on täynnä mahtavia ajatuksia, tässä sinulle poimittuna muutama:

paivi_kantonen

Kuvassa viestinnän suunnittelija Päivi Kantonen Kamualta.

 

(Nämä ensimmäiset vinkit englanniksi)

Jos haluat seurata sisältömarkkinoinnin ja bloggaamisen guruja, voit aloittaa Joe Pulizzista:

http://contentmarketinginstitute.com/2016/08/content-marketing-trends/

Mietitkö miten pitäisi aloittaa koko homma, tässä pohdittavaa:

https://moz.com/beginners-guide-to-content-marketing

Mietitkö jo uusia ajatuksia liiketoimintaan ja viestinnän sävyihin, tässä kiinnostava artikkeli: Onko b2b jäänyt taakse, nyt trendinä on b4b

https://www.linkedin.com/pulse/b2b-dead-b4b-born-magendar-rajasekaran?trk=hp-feed-article-title-like&trk=hp-feed-article-title-share

Tarvitsetko perustietoa sisältömarkkinoinnin strategiasta, täältä löydät ajatuksia:

http://blog.hubspot.com/marketing/content-marketing-strategy-guide#sm.00000kfdw5vepyeipzv31b5n8y1d5

(Ja täältä suomeksi)

Mikko Rindellin blogi on parin vuoden takaa, mutta edelleen ajankohtainen. Siinä pohditaan, minkälainen on asiakkaan nykyinen ostopolku ja minkälaisia taitoja markkinointitiimeiltä vaaditaan. Rindellin vaatimuslista on kova ja täytyy muistaa, että vähemmälläkin osaamisella on tehty menestyksekkäitä blogeja.

http://www.digitys.fi/blogi/10-markkinointitiimin-kriittista-taitoa

Bloggaamiseen pitää suhtautua kuin kunnon ylläpitämiseen. Jos joka viikko skippaa treenejä välistä, tuloksiakaan ei synny.

Hienot ohjeet ja bloggaamiseen liittyvät kovat vaatimukset eivät tarkoita aina, että juuri näitä asioita noudattamalla sinun blogistasi tulee suuri menestys. Viihdyttävyys, asiaosaaminen tai muu blogisi tekijä voi olla avainroolissa, jonka vuoski sinua halutaan seurata.  Uskon kuitenkin, että myös persoonan tuominen peliin voi avata blogiisi näkökulmia, joita kilpailijoillasi ei ole.

Ja muista, kun olet julkaissut kolme blogia, maailma ei vielä muutu. Työ on pitkäjänteistä ja tavoitteellista. Bloggaamiseen pitää suhtautua kuin kunnon ylläpitämiseen. Jos joka viikko skippaa treenejä välistä, tuloksiakaan ei synny.

Voit kirjoittaa verkkoon vaikka kuinka paljon ja tekstisi voivat olla vaikka kuinka upeita, koskettavia ja tietoa syventäviä, mutta: Jos kukaan ei niitä löydä, on työsi turhaa.

Muista siis tutustua hakukoneoptimointiin ja avainsanoihin. Tätä vaihetta sinun ei kannata ohittaa, kun starttaat bloggaamista:

http://www.digimarkkinointi.fi/blogi/hyvat-pahat-ja-rumat-avainsanat

 

Parhaiten ylläpidät uuden blogisi jatkuvuutta yllä, kun kirjoitat aiheesta, joka on intohimosi. Motivaatiota auttaa myös, että kirjoitat muutaman motivaatiota ylläpitävän asian bloggaamisesta paperille. Esimerkiksi miksi kirjoitat blogiasi (tavoitteesi). Jos se on pelkkä oman tilipussin kasvattaminen, verkkoseuraajasi todennäköisesti hyytyvät pian. Sen sijaan jos sinulla on asiantuntijanäkemystä, uusia näkökulmia ja ajatuksia, todennäköisesti saat seuraajia.

 

 

Jätä kommentti

*