Vuoden 2020 aikana ruoan verkkokauppa koki vahvan mullistuksen ja toiminnan kasvu oli merkittävää. Kilpailun kiristyessä Osuuskauppa Suur-Savon Mikkelin, Savonlinnan ja Pieksämäelle lanseerattavan Kauppakassipalvelun tarpeena oli kasvattaa näkyvyyttä ja markkinaosuutta.

Kamua toteutti Kauppakassipalvelun lanseerauskampanjan markkinointikonseptit sekä markkinointi- ja mediasuunnitelmat avaimet käteen -periaatteella. Konseptit sisältävät luovan työn osuuden lisäksi aineistojen valmistamisen eri kanaviin sekä mainonnan toteuttamisen monikanavaisena kokonaisuutena. Mediasuunnitelmassa on huomioitu alueelliset väestörakenteet, sekä niiden sisältä oikeat kohderyhmät heille kohdistetuin viestein.

Kauppakassipalvelun markkinointiviesteissä korostettiin palvelun hyötyjä. Helppous, vaivattomuus ja turvallisuus olivat teemoja, joita palvelusta nostettiin esille erilaisin sanaparein sekä samaistuttavalla ja elämänmakuisella kuvamaailmalla. Myös taktista mainontaa käytettiin, jotta palvelua kokeilisi yhä useampi ensikertalainen.

Lanseerauskampanja onnistui yli odotusten. Kauppakassipalvelun tunnettuus kasvoi, sen käyttö lisääntyi ja myynti kasvoi 1,5-kertaiseksi.

Lisätietoja case Suur-Savosta
Tomi Riipinen, asiakkuusjohtaja
050 366 2693
tomi.riipinen@kamua.fi

Tutustu Myös Muihin Töihimme