Kuopio Wine Festival 2022 – Osuuskauppa PeeÄssä

Paras vuosikertafestari 2022

Kuopio Wine Festival on Suomen suurin viini- ja ruokafestivaali,
joka kerää joka kesä noin 35 000 huippuruoan, viinin ja musiikin ystävää
sataman alueelle Kuopioon.

Vuonna 2022 Kuopio Wine Festivalilla on huikea 25-vuotisjuhlavuosi!

Brändin muotoilu
Visuaalinen identiteetti
Lanseerausmarkkinointi
Sosiaalisen median suunnitelma
Verkkosivuston suunnittelu ja toteutus
Markkinoinnin suunnittelu

Lähtötilanne

Lähdimme monivuotisena Kuopio Wine Festivalin kumppanina toteuttamaan kesän 2022 tapahtuman brändi-ilmettä aikaisemmista vuosista tutun maateemaan sijaan paikallisuuden ympärille. Tällä haluttiin asiakkaan toividen mukaisesti korostaa 25. vuosikertaa tapahtuman historiassa. Vaikeiden koronavuosien jälkeen uudistusta pohdittiin myös laajemmin, jonka myötä Kamuan rooli kasvoi markkinoinnissa suurempaan rooliin, sekä toimia osana asiakaskokemuksen määritystä.

Ratkaisu

Brändi-ilmeessä korostettiin paikallisuutta kuopiolaisilla elementeillä, sekä pidettiin samalla yllä tapahtuman moderni ilme unohtamatta arvokkuutta. Kun rinnalle luotiin notkea tapa viestiä napakoilla pääviesteillä, oli toimiva ja tapahtumalle oikean sävyn tuova tyyli valmis. Brändistä johdettiin kaikki tapahtuman keskeiset markkinoinnin ja viestinnän aineistot sekä verkkosivusto. Koska asiakaskokemuksen suunnittelun ja markkinoinnin toteutuksen osuus Kamualla kasvoi, lähdimme yhteisen tavoitteen mukaisesti toteuttamaan tapahtumalle verkkokauppaa, jota todenteolla päästään käyttämään vuoden 2023 tapahtuman yhtydessä. Lisäksi markkinointia toteutetaan dynaamisemmin, jolloin digimarkkinoinnin reaktiivisuutta on lisätty erityisesti myynnin tarpeita silmällä pitäen. Näillä keinoin pyrimme varmistamaan, että tapahtumamarkkinointi tavoittaa asiakkaat oikea-aikaisesti oikeissa kanavissa.

Arvostamme Kamuan kanssa yhteistyössä sitä, että pitkäaikainen kumppanimme ymmärtää meitä. Toteutukset vastaavat kaikkia odotuksiamme. Koska kaikkea ei kumppanuuden myötä tarvitse tehdä itse, helpottuu oman tiimimme työskentely merkittävästi. Kamua on rehellinen omassa toiminnassaan ja pitää lupauksensa. Olemme olleet yhteistyöhön erittäin tyytyväisiä.

Mikko Rosendahl, Osuuskauppa PeeÄssä

Tulokset

Tavoitteen mukaisen brändi-ilmeen ja verkkosivuston valmistuttua olemme merkittävästi panostaneet markkinointiin somemarkkinoinnissa, sekä Google Ads hakusanamainonnassa. Tapahtumamarkkinoinnin yksi keskeisimpiä asioita on toimia hetkessä, jolloin yhdeksän päiväisen festivaalin markkinointi vaatii suunnitelmallista toteutusta. Vuoden 2022 tapahtumamarkkinoinnin aikana olemme yhdessä siirtäneet ajatuksia jo tulevien vuosien markkinointiin ja tapahtuman kehittämiseen, jolloin voidaan puhua aidosta kumppanuudesta, jossa yhteiskehittäminen on säännöllistä ja vuorovaikutteista.

Lisätietoja
Tomi Riipinen, asiakkuusjohtaja
050 366 2693
tomi.riipinen@kamua.fi

PYYDÄ TARJOUS ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA