Markkinoinnin kumppani

Rohkea konsepti hurmaa ruokalistallaan ja markkinoinnissa

Osuuskauppa Peeässä haluaa kasvattaa kävijävirtoja kuopiolaisessa Ravintola Hurmassa. Peeässän ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahlin tavoitteena on kävijämäärän kasvattamisen lisäksi lisätä tunnettuutta ja kirkastaa ravintolan brändiä.

 – Vaikka työssäkäyvät asiakkaat ovat löytäneet lounaspöydän, ravintolan kävijäprofiilia halutaan laajentaa. Ravintolalla on keskeinen sijainti keskustan Kauppahallin kellarissa ja erilainen, hieman yllättäväkin konsepti á la carten ja etkokävijöiden tarpeisiin, kertoo projektipäällikkö Tomi Riipinen Kamualta.

Illan aloituspaikkana Hurma on kokemuksellinen, tarjolla on muutakin kuin ruokaa. Hurman ruokalistalla painottuvat kasvikset lihan ja kalan seurana tai ilman. Á la carte -lista sisältää yllätyksiä, sillä asiakas voi koota halutessaan oman annoksensa myös itse pienistä vaihtoehdoista. Hurma sopii alkuillan etkopaikaksi paitsi rikkaan ja mausteisen ruokansa vuoksi, myös vaikuttavan coctail-osaamisensa ansiosta. Baarimestari valmistaa upeita coctail-annoksia käsityönä hyvistä raaka-aineista.

 Markkinointikampanjan konseptissa vedotaankin Hurman hurmaaviin vahvuuksiin. 

–Alun perin yhteen markkinointikampanjaan liittyvä konseptointi laajeni koko brändi-ilmeen faceliftaukseksi. Asiakas on ollut uuden ilmeen tuomista mahdollisuuksista hurjan innostunut, Riipinen sanoo.

–Olemme tyytyväisiä brändäykseen ja ilmeeseen, tätä on kiva viedä eteenpäin, kun Kamualla ja meillä on ollut sama suunta. Työ on startannut hienosti, Rosendahl sanoo.

 

Konseptissa on poikettu perinteisestä, tuotu mukaan rohkeasti leikkisyyttä ja huumoriakin.  

–Vinkeän vinksahtanut markkinoinnin konsepti antaa mahdollisuuksia leikittelyyn. Hurman menun idea tuodaan esille yllättävillä yhdistelmillä, jotka kutkuttavat mielenkiintoa ja herättävät huomion, kertoo konseptisuunnittelija Johanna Karjalainen.

Jätä kommentti

*