Markkinoinnin kumppani

Viinifestivaalit maustetaan joka vuosi erilaisella brändi-ilmeellä

Kuopion Wine Festivalista on kasvanut yksi Itä-Suomen kiinnostavimmista ja värikkäimmistä tapahtumista, joka yhdistää musiikin, viinin ja ruuan. Markkinointiviestinnän toimisto Kamua tuottaa jo kuudetta vuotta tapahtuman brändihallinnan, joka vuosi uusin luovin brändi-ilmein.

–Olemme  löytäneet joka vuosi oikeanlaisen fiiliksen tapahtumaan, se on palvellut kehittyvää ja uusiutuvaa tapahtumaa, kertoo projektipäällikkö Tomi Riipinen Kamualta.
Tapahtuma houkuttelee vuosittain 35 000 hyvän juoman, ruoan ja musiikin ystävää Kuopion sataman alueelle. Tänä kesänä festivaali järjestetään jo 23. kerran.

Brändi-ilmeen ja verkkosivun sekä keskeisten markkinointimateriaalien lisäksi Kamua on tehnyt Google- ja somemarkkinointia sekä painanut kaikki tapahtumamarkkinointiin liittyvät tuotteet.  Onnistumisesta Riipinen kiittää yhteistyökumppaneitaan, Osuuskauppa Peeässän Viivi Sinkkosta ja Mikko Rosendahlia, jotka ovat osaavia markkinointiviestiijöitä sen markkinoinnin ostajia sekä Kamuan Wine Festival -tiimiä.

–Olemme lisänneet koko ajan vuorovaikutusta asiakkaan kanssa, myös asiakkaan sidosryhmiin päin. Tapahtumamarkkinointia on viety yhdessä koko ajan rohkeammin eteenpäin, kun yhteistyö on syventynyt.

Rosendahl sanoo, että prosessi on tehokas ja päätökset saadaan yhdessä nopeasti kasaan.

–Tomin kanssa kaikki hoituu nopeasti ja joustavasti. Kun puhumme samaa kieltä ja samaan henkeen, on ilmeessäkin nykyisin vain muutama vaihtoehto ja niistä saadaan heti kiinni, millaisella suunnitelmalla mennään seuraavana vuonna eteenpäin.

Muutaman vuoden takaiset teemat Taste of America ja Kaukaa idästä ovat vaihtuneet tänä kesänä italialaiisin tunnelmiin Festa del Vino -teemalla. Festivaaleilla nautitaan tunnettuja italialaisia viinejä barolosta, barbarescosta kuohuviini proseccoon. Ruokalistalla näkyy aurikoinen, elämänmakuinen ja historiallinen Italia. Teema näkyy myös brändi-ilmeessä.

–Kesän 2019 teemassa italialainen dramatiikka ja autenttisuus on yhdistetty pelkistettyihin graafisiin muotoihin. Ruutupöytäliinojen ruudut ja lipun raidat yhdessä kaiverrustyylisen grafiikan kanssa luovat tapahtumalle tunnistettavan ilmeen, kertoo konseptisuunnittelija Johanna Karjalainen Kamualta.

Jätä kommentti

*