Meillä Kamualla viestinnän ammattilaiset saavat yrityksesi sisällöt, suunnitelmat ja strategiat loistamaan.
Tule peremmälle, niin kerromme miten teemme vaikuttavaa viestintää ja wow-fiiliksiä.

 

Viestinnälle oma strategia ja suunnitelma

Viestinnän strategia on johdon tehokas työkalu, joka linjaa yrityksen viestinnän tekemistä vastaamalla erityisesti kysymyksiin MIKSI ja MITEN viestintää tehdään. Se antaa yrityksen viestinnälle yhtenäisen linjan ja yhteisen kielen, ja sen avulla koko henkilöstön on helpompi sanoittaa  yritystä, sen toimintaa ja koko olemassaolon syytä. 

Meillä Kamualla vaikuttavan viestinnän kivijalka rakennetaan viestinnän strategialla, jossa kuvaamme yrityksesi viestinnän nykytilan ja tulevaisuuden strategiset painopisteet, jotka ovat linjassa myös yrityksesi liiketoiminnan tavoitteiden ja vision kanssa. Kiteytämme ydinviestit ja sloganin, kerromme tarinasi ja suunnittelemme tone of voicen. Määrittelemme kohderyhmäsi ja ostajapersoonat, jotta tiedämme, kenelle yrityksesi tekee markkinointia ja millaista sisältöä kohderyhmät pitävät merkityksellisenä. Strategian jälkeen onkin helppo laatia hyvä viestintäsuunnitelma, jossa päätämme yhdessä viestintäsi konkreettiset toimenpiteet.

Suunnitelmallisuus, hyvä viestintä ja huippusisällöt saavat brändiäänesi näkymään ja tuntumaan!

OTA YHTEYTTÄ

Hyvän viestinnän tuntee

Kaikki ihmiset ovat viestijöitä ammatista riippumatta, mutta kaikki eivät ole hyvän viestinnän tekijöitä. Me taas olemme. Siksi meidät  kannattaa päästää irti suunnittelemaan viestintääsi, silloin kun haluat esimerkiksi kirkastaa ydinviestejäsi, kertoa yrityksesi tarinan astetta aidommin, käyttää oivaltavia konsepteja viestinnässäsi tai sanoittaa yrityksesi vastuullisuutta kiinnostavasti.

Teemme viestintää tunteella ja luovuudella. Rakastetuimmat kampanjat, liikuttavimmat sisällöt ja hauskimmat puheenaiheet ovat täynnä tunteita, joita meillä osataan hyödyntää erilaisissa markkinointisisällöissä.

Suhtaudumme viestintään intohimolla ja siksi seuraammekin koko ajan viestinnän ja markkinoinnin toimintaympäristöjä sekä trendejä. Näin viestinnän tekemisemme pysyy skarppina ja saa myös hyvät ideat pulppuamaan.

 

Saat meiltä apua esimerkiksi näihin viestintäduuneihin:

  • Viestinnän brändi-identiteetit (ydinviestit, slogan, tone of voice ja tarina)
  • Viestinnän konseptit
  • Viestintästrategiat ja -suunnitelmat
  • Sisältöstrategiat ja -suunnitelmat
  • Vastuullisuuden tarinallistaminen
  • Ammatti- ja asiakaslehdet
  • Vastuullisuusraportit ja vuosikertomukset
  • Artikkelit, uutiset ja tiedotteet
  • Copywriting
  • Verkkosivusisällöt
  • SEO-sisällöt

 

Autamme sinua tekemään vaikuttavampaa viestintää.

Sisältöstrategialla tehoa ja osumatarkkuutta

Viestintästrategian keskittyessä kokonaisvaltaisesti yrityksesi viestintään, keskitytään sisältöstrategialla erityisesti digisisältöihin ja sisältöjesi tarkkaan kohdentamiseen ostamisen eri vaiheissa. Ostajat ovat jo pitkään olleet älykkäitä. Siksi sisältöjä ei voi eikä kannata tehdä periaatteella “kaikkea kaikille”. Kun sisällöt kohdennetaan tarkkaan, markkinointisi onnistuu ja ostopolut toimivat.

Myös sisältöstrategiassa asetamme yhdessä tavoitteet. Ostajapersoonien määrittelemisen jälkeen tunnemme asiakkaasi paremmin ja hahmotamme heidän ostoprosessinsa. Tiedämme millaisia sisältöjä he tarvitsevat ja odottavat sekä missä kanavissa tavoitamme heidät. Näin pystymme suunnittelemaan kilpailijoista erottuvia ja asiakkaillesi aidosti merkityksellisiä sisältöjä, jotka sitouttavat asiakkaat brändiisi.

Työmme ei pääty tämänkään jälkeen, sillä seuraamme ja mittaamme markkinointitavoitteidesi toteutumista digityökaluilla, jolloin voimme tuottaa yhä toimivampaa, dataan perustuvaa sisältöä.

Miksi tarvitset sisältöstrategiaa?

  1. Myynnille ja markkinoinnille tulee yhteinen käsitys asiakkaittesi tarpeista.
  2. Siirryt tuote- ja palvelulähtöisestä puheesta asiakkaan aitoon auttamiseen.
  3. Asiakasymmärryksesi parantuu.
  4. Tuet liidien generointia.
  5. Kehität asiakakokemusta.
  6. Asiakaittesi tyytyväisyys yritystäsi kohtaan paranee.
  7. Puhut paremmmin ja asiakaslähtöisemmin relevantille kohderyhmälle.
  8. Sisältöjen ideoiminen ja tekeminen on jatkossa helpompaa ja asiakaslähtöisempää.

Hauska tehdä viestintääsi

Viestinnän ammattitaidon lisäksi saat meistä hyviä tiimikavareita tällä yhteisellä viestintämatkallamme. Otamme viestintäduunien tekemisen hyvinkin tosissamme, mutta iloa ja hauskuutta ei tule puuttumaan, kun teet yhteistyötä kanssamme.

Emme malta odottaa, että pääsemme tekemään taikojamme sinunkin viestintääsi!

OTA YHTEYTTÄ

Ota yhteyttä

Jaakko Pernu
yksikön johtaja
040 758 8498
Tomi Riipinen
asiakkuusjohtaja
050 366 2693
Mikko Evävaara
projektijohtaja
044 736 0333