Olé kuin Espanjassa! – tapahtumakonsepti huokuu espanjalaista riemua

Kamuan pitkäaikainen kumppaniasiakas Kuopio Wine Festival hurmaa tänä vuonna espanjalaisissa tunnelmissa. Kamua suunnitteli tapahtumalle riemukkaan konseptin, joka sykkii espanjalaista mentaliteettia ja rakkautta hyvään ruokaan ja viiniin.

 

Sí sí! Kuopiossa riemu raikuu, kun Kuopio Wine Festivaleilla rantaudutaan Espanjalaistunnelmiin kesä-heinäkuun taitteessa. Kuopio Wine Festival on Suomen suurin viini- ja ruokafestivaali, joka kerää joka kesä noin 35 000 huippuruoan, viinin ja musiikin ystävää sataman alueelle Kuopioon. Tapahtumassa esiintyy lukuisia huippuartisteja, tänä vuonna lavalle nousevat muun muassa Käärijä, Bess, Popeda ja JVG.

Kamua suunnitteli tapahtumalle viime vuosien tapaan tapahtumakonseptin, jonka ytimessä oli espanjalainen tunnelma, makuelämykset ja tietysti amor por el vino – rakkaus viiniin.

Tapahtumakonsepti leikittelee tutuilla espanjalaisilla sanoilla ja yhdistelee niitä sujuvasti suomen kieleen. Pääviesti Olé kuin Espanjassa, kutsuu viihtymään Suomen Kanarialle, eli Kuopioon ja ilmaisen sisäänpääsyn päivänä Mucho Mondayna festivaalit koetaan bailando-asennossa.

Tapahtuman viestinnällinen ja visuaalinen identiteetti tukevat vahvasti toisiaan. Ilmeen vahvat värit ja leikkisät graafiset elementit vievät ajatukset välittömästi latinotunnelmiin. Kamuan asiantuntijat Titta Airo ja Taina Ristikivi ovat syystäkin tyytyväisiä kokonaisuuteen.

– Olemme perehtyneet monipuolisesti espanjalaiseen mentaliteettiin ja sen ilmenemismuotoihin. Meillä Kamualla suunnittelu lähtee liikkeelle kattokonseptin luomisesta – emme suunnittele erikseen viestejä ja visuaalista ilmettä vaan kokonaisuuden, joka sisältää myös tapahtumasuunnittelua. Tänä vuonna ideoimme tapahtumaan muun muassa espanjalaistyylisen tapahtumatorin Plaza de fiestan ja espanjalaista bailando- eli juhla-asennetta voi puolestaan hakea Flamenco-cornerista, kertoo Kamuan viestinnän asiantuntija Titta Airo.

Tätä on pakko rakastaa – tänä kesänä otetaan äkkilähtö Kanarian sijasta Suomen Kuopioon!

Konseptisuunnittelun ohella Kamua rakensi myös tapahtuman verkkosivuston, suunnitteli ja toteutti digimarkkinoinnin sekä muut markkinointiaineistot. Kokonaisvaltainen kumppanuus on myös Kamualle mieluinen tapa toimia.

– Saamme asiakkailtamme kiitosta kumppanuusmallistamme. Asiakkaamme kokevat, että Kamuan asiantuntijat ovat tärkeä osa tiimiä, ja että pitkäaikainen kumppanuus auttaa meitä yhdessä kehittämään asiakkaidemme markkinointia ja liiketoimintaa. Yhteistyö Kuopio Wine Festivalin kanssa on syventynyt vuosi vuodelta, toteaa Kamuan asiakkuusjohtaja Tomi Riipinen.

Kuopio Wine Festival on luottanut Kamuan osaamiseen jo liki kymmenen vuoden ajan. Tapahtuma uusiutuu joka vuosi ja valittu maateema johdattelee asiakkaat erilaisten kulttuurien pariin. Viime vuosina Kamua on suunnitellut Espanja-teeman lisäksi muun muassa Italia- ja Ranska-aiheisen sekä Kuopiolaisuutta korostaneen vuosikertafestarin tapahtumakonseptit. Uuden tapahtuman suunnittelu käynnistyy jo syksyllä ja Kamualla odotetaan jo innolla, millaisissa rytmeissä Kuopiossa juhlitaan kesällä 2024. Mutta sitä ennen vamos vamos olémaan kuin Espanjassa!

Ei vain ruokaa ja viiniä – vaan koko espanjalainen mentaliteetti!

 

Haluatko kuulla lisää Kamuan konseptisuunnittelusta tai kumppanuusmallista?
Tomi Riipinen, asiakkuusjohtaja
050 366 2693
tomi.riipinen@kamua.fi

Lisää aiheita