Kauppakeskus Seppä

Vaikuttavalla lanseerauksella
11 000 kanta-asiakasta

Brändi-ilme
Verkkosivut
Visuaalinen suunnittelu
Graafinen suunnittelu
Logo

Jyväskyläläinen Kauppakeskus Seppä lanseerasi ensimmäisenä suomalaisena kauppakeskuksena pistepohjaisen kanta-asiakassovelluksen kesäkuussa 2023. Seppä keräsi sovelluksella puolessa vuodessa 11 000 kanta-asiakasta. Lanseerauksen markkinointikumppanina oli Kamua. Seppä Klubissa shoppailueurot muuttuvat pisteiksi, joilla asiakkaat voivat lunastaa erilaisia etuja ja palkintoja. Sovellus myös kerää yhteen paikkaan kaikki kauppakeskuksen ajankohtaiset asiat kampanjoista tapahtumiin. Sepän asiakaskokemuksen mullistava innovaatio tarvitsi ympärilleen kiinnostavan ja Sepän näköisen kaupallisen tarinan: visuaalisen ilmeen ja viestinnän sekä näyttävän markkinointiaineiston, joka erottuisi edukseen eri markkinointikanavilla. Tämän kaiken Kauppakeskus Seppä sai Kamualta.

Etuilijat-konsepti markkinoinnin punaisena lankana

Kamua loi Seppä Klubille Etuilijat-konseptin, joka rekisteröitiin Sepän omaksi tavaramerkiksi. Etuilijat ovat Sepän kanta-asiakkaita, jotka pääsevät sovelluksessa etuilemaan parempien tarjousten bileissä ensimmäisten joukossa. Raikkaan visuaalisen ilmeen ja leikkisän viestinnän tyylin avulla Etuilijoista rakennettiin Seppä Klubille kiinnostava kaupallinen tarina. Lisäksi Kamua ideoi lanseerausmarkkinointia yhdessä Sepän kanssa ja toteutti lanseeraukseen kaksi mainosvideota, laajat studio- ja miljöövalokuvaukset, digimarkkinoinnin sekä markkinointiaineistojen tuotannon.

Katso koko menestystarina minuutissa!

Onnistunut lanseeraus toi 11 000 kanta-asiakasta

Seppä rikkoi loppuvuoden 2023 kanta-asiakastavoitteeksi asettamansa 5 000 henkilön rajan jo alkusyksyllä. Joulukuussa Sepällä oli 11 000 kanta-asiakassovelluksen ladannutta kanta-asiakasta eli Etuilijaa. Kesäkuu−joulukuu välillä Etuilijat olivat käyttäneet 6 000 Seppä Klubin tarjous- ja etukuponkia, ja niitä oli katsottu peräti 2,3 miljoonaa kertaa sovelluksessa. Ostoksia asiakkaat ovat skannanneet liikkeissä 30 000 kertaa. Etuilijoiden aktiivisuusaste sovelluksessa on huikea 65 prosenttia! Markkinajohtaja Sepän suosio kauppapaikkana kasvoi entisestään vuonna 2023. Uutena ennätysvuotena Sepässä vieraili 3,1 miljoonaa asiakasta ja kävijämäärä kehittyi noin yhdeksän prosenttia vuoteen 2022 verrattuna. Myös liikkeiden myynti kasvoi noin kahdeksan prosenttia. Sepän Kauppakeskusjohtaja Mikko Seppälä ja markkinointipäällikkö Veera Rytkönen arvioivat Seppä Klubin onnistuneen lanseerauksen vaikuttaneen isosti Sepän myönteiseen kehitykseen.

”Tiimin into ja osaaminen näkyi vahvasti meidän suuntaamme, lopputulos ylitti odotuksemme! Saimme Kamualta tosi hyvän konseptin, joka yhdistyy niin visuaalisesti kuin viestinnällisesti Sepän brändiin. Kokonaisuus oli mietitty pitkälle ja nyt Seppä Klubia on mukava ja helppo markkinoida.”

Veera Rytkönen, Kauppakeskus Sepän markkinointipäällikkö
Lisätietoja case Kauppakeskus Seppä
Jaakko Pernu, yksikön johtaja
040 758 8498
jaakko.pernu@kamua.fi

PYYDÄ TARJOUS ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA