Seppäistettyä markkinointiviestintää
Kauppakeskus Sepän kumppanuusasiakkuus Kamuan kanssa alkoi vuonna 2021. Kamua suunnitteli Sepälle markkinointiviestinnän kokonaisvaltaisen uudistuksen.
Kumppanuuden aikana olemme päässeet kehittämään Sepän brändiviestintää, päivittämään visuaalista ilmettä ja luomaan yhdessä huikeita markkinointiviestinnän konsepteja.

Lähtötilanne
Kauppakeskus Sepän tavoitteena oli löytää markkinoinnin kumppani, joka taipuu innovatiivisiin ja rohkeisiin kehitys- ja konsepti-ideoihin, taitaa kokonaisvaltaisen kampanjasuunnittelun ja osaa luoda upeita visuaalisia elementtejä. Kamuan ja Kauppakeskus Sepän yhteisenä tavoitteena oli tuoda markkinoinnissa paremmin esille Sepän brändiarvoihinkin kuuluvaa rohkeutta ja leikkisyyttä.

Kauppakeskus Seppä
Kauppakeskus Seppä on Keski-Suomen suurin, aivan maakunnan sydämessä sijaitseva kauppakeskus Jyväskylässä. Sepästä löytyy lähes 50 erikoisliikettä ja siellä on kaupungin monipuolisin ja laajin Ravintolamaailma. Seppään on helppo saapua ja ilmaista parkkitilaa löytyy parkkihallista ja piha-alueelta. Kauppakeskukselle on myös myönnetty LEED®-ympäristösertifikaatti ja ympäristöystävällisyys onkin otettu huomioon jo rakennusvaiheesta lähtien. Vastuullisuus on huomioitu myös kauppakeskuksen päivittäisessä toiminnassa, kuten valaistustasoa ja sisälämpötilaa vähentämällä.

Ratkaisu
Brändi-identiteetin kehitystyössä lähdimme liikkeelle visuaalisen ilmeen ja viestinnän tyylin päivittämisellä. Laajensimme vahvojen brändivärien värimaailmaa raikkailla sävyillä ja loimme Sepälle tunnistettavia graafisia elementtejä. Ideoimme Sepälle myös oman viestinnän tyylin ja konseptoimme Seppäilyn, joka toimii viestinnän minikonseptina. Brändityön lisäksi olemme toteuttaneet markkinointi- ja tapahtumakonsepteja ja videotuotantoja. Kampanjakonsepteista esimerkiksi Rainbow Rain Week –tapahtuman aikana pääsimme leikkimään brändityön mukaisilla uusilla väreillä ja visuaalisilla elementeillä.
Seppäillen ostoksille
Näyttävänä kampanjakonseptina toimii myös Seppäily, joka taipuu viestinnällisesti moneen. Seppäily on näkynyt niin kauppakeskuksen omassa markkinoinnissa somen puolella Sepäs on kiva kaveri -henkilöstöesittelyjen muodossa kuin myös leikkisästi tapahtumamarkkinoinnissa, kuten Pipsa Possu –tapahtuman viestinnässä Sepäs leikkii. Seppäistys - viestin merkityksenä on tuoda esille kauppakeskuksen helposti lähestyttävyyttä ja leikkisää ja rohkeaa asennetta.

Tulokset
Kehitystyö Sepän brändin päivityksen ja konseptointien parissa on tehnyt kampanjoista paremmin mieleen jääviä, raikastanut Sepän ilmettä kokonaisvaltaisesti ja kerännyt asiakkailta positiivista palautetta. Tulokset ovat näkyneet myös kävijävirran ja –myynnin kasvuna. Vuonna 2023 kehitystyötä jatketaan ja Seppäily-teemaa konseptoidaan entistä vahvemmin näkyväksi ja kuuluvaksi. Pitkässä kumppanuudessa Kauppakeskus Sepän ja Kamuan keskinäinen luottamus on tehnyt houkuttelevan brändin ja nykyaikaisen markkinoinnin kehittämisestä helppoa ja joustavaa.
”
“Me olemme todella tyytyväisiä Kamuan työjälkeen. Yhteistyö on ollut joustavaa ja mukavaa. Tiimi on täynnä ammattilaisia, jotka sitoutuvat tekemään parhaansa jokaisessa kampanjassa. Arvostamme nopeaa asioihin tarttumista, sillä kauppakeskuselämä on ajoittain hyvin hektistä ja tilanteet muuttuvat nopeasti.”


Tutustu Myös Muihin Töihimme
PYYDÄ TARJOUS ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA