Kauppakeskus Seppä

Seppäistettyä markkinointiviestintää

Kauppakeskus Sepän kumppanuusasiakkuus Kamuan kanssa alkoi vuonna 2021.

Kumppanuuden aikana olemme päässeet uudistamaan Sepän brändiviestintä,

päivittämään visuaalista ilmettä ja toteuttamaan erottuvaa tapahtuma- ja kampanjamainontaa.

Brändin muotoilu
Viestinnän identiteetti
Visuaalinen identiteetti
Kampanjat
Kumppani

Lähtötilanne

Kauppakeskus Sepän tavoitteena oli löytää markkinoinnin kumppani, joka taipuu innovatiivisiin ja rohkeisiin kehitys- ja konsepti-ideoihin, taitaa kokonaisvaltaisen kampanjasuunnittelun ja osaa luoda upeita visuaalisia elementtejä. Markkinointiviestintää ja visuaalista ulkoasua haluttiin kehittää rohkeampaan ja leikkisämpään suuntaan. Erottuva mainonta on osa Kauppakeskus Sepän ja Kamuan yhteistä tavoitetta tehdä Suomen vaikuttavinta kauppakeskusmarkkinointia.

Kauppakeskus Seppä

Kauppakeskus Seppä on Keski-Suomen suurin, aivan maakunnan sydämessä sijaitseva kauppakeskus Jyväskylässä. Sepästä löytyy lähes 50 erikoisliikettä ja siellä on kaupungin monipuolisin ja laajin Ravintolamaailma. Seppään on helppo saapua ja ilmaista parkkitilaa löytyy parkkihallista ja piha-alueelta. Kauppakeskukselle on myös myönnetty LEED®-ympäristösertifikaatti – ympäristöystävällisyys onkin otettu huomioon jo rakennusvaiheesta lähtien. Vastuullisuus on huomioitu myös kauppakeskuksen päivittäisessä toiminnassa, kuten valaistustasoa ja sisälämpötilaa vähentämällä.

Ratkaisu

Lähdimme liikkeelle visuaalisen ilmeen ja viestinnän tyylin päivittämisellä – laajensimme Sepän vahvojen brändivärien maailmaa ja loimme tunnistettavia graafisia elementtejä. Myös kauppakeskuksen verkkosivuille luotiin uutta sisältöä kampanjatyylien mukaisesti. Uusi visuaalinen tyyli ja viestinnällinen leikittely luotiin vastaamaan paremmin Sepän brändiarvoja: rohkeutta ja leikkisyyttä. Myös tapahtuma- ja kampanjamarkkinointia uudistettiin – Rainbow Rain Week toi tunnetun tapahtumakonseptin uudelle vuosikymmenelle ja Seppäilystä tuli osa kauppakeskuksen päivittäistä viestintää.

Seppäillen ostoksille

Näyttävänä kampanjakonseptina Seppäily taipuu moneen. Seppäistys - viestin merkityksenä on tuoda esille kauppakeskuksen helposti lähestyttävyyttä ja leikkisää sekä erottuvaa tyyliä. Seppäily on voinut tulla sinua vastaan niin kauppakeskuksen somemarkkinoinnissa kuin myös tapahtumakonseptien yhteydessä. “Sepäs on kiva kaveri” -kampanjassa esitellään kauppakeskuksen henkilöstöä ja “Sepäs leikkii” -fraasi ilahdutti Pipsa Possu –tapahtuman viestinnässä.

Tulokset

Kehitystyö Sepän brändi-ilmeen freesauksen ja konseptointien parissa on tehnyt kampanjoista paremmin mieleen jääviä, raikastanut Sepän ilmettä kokonaisvaltaisesti ja kerännyt asiakkailta positiivista palautetta. Tulokset ovat näkyneet myös kävijävirran ja –myynnin kasvuna. Vuonna 2023 kehitystyötä jatketaan ja Seppäily-teemaa konseptoidaan entistä vahvemmin näkyväksi ja kuuluvaksi. Pitkässä kumppanuudessa Kauppakeskus Sepän ja Kamuan keskinäinen luottamus on tehnyt houkuttelevan brändin ja nykyaikaisen markkinoinnin kehittämisestä helppoa ja joustavaa.

“Me olemme todella tyytyväisiä Kamuan työjälkeen. Yhteistyö on ollut joustavaa ja mukavaa. Tiimi on täynnä ammattilaisia, jotka sitoutuvat tekemään parhaansa jokaisessa kampanjassa. Arvostamme nopeaa asioihin tarttumista, sillä kauppakeskuselämä on ajoittain hyvin hektistä ja tilanteet muuttuvat nopeasti.”

Veera Rytkönen, Markkinointipäällikkö, Kauppakeskus Seppä
Lisätietoja case Kauppakeskus Seppä
Jaakko Pernu, yksikön johtaja
040 758 8498
jaakko.pernu@kamua.fi

PYYDÄ TARJOUS ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA