Kuopio Wine Festival 2023 – Osuuskauppa PeeÄssä

Kuopio Wine Festival - Loves Spain 2023

Kuopio Wine Festival on Suomen suurin viini- ja ruokafestivaali,
joka kerää joka kesä noin 35 000 huippuruoan, viinin ja musiikin ystävää
sataman alueelle Kuopioon.

Vuonna 2023 Kuopio Wine Festival järjestetään 26. kerran

Brändin muotoilu
Visuaalinen identiteetti
Lanseerausmarkkinointi
Sosiaalisen median suunnitelma
Verkkosivuston suunnittelu ja toteutus
Markkinoinnin suunnittelu

Lähtötilanne

Lähdimme monivuotisena Kuopio Wine Festivalin kumppanina toteuttamaan kesän 2023 tapahtuman brändi-ilmettä aikaisemmista vuosista tutun maateemaan mukaan. Vuoden 2023 tapahtumaa juhlitaan espanjalaisissa tunnelmissa, joka korostuu teeman visuaalisuudessa sekä tapahtuman viesteissä. Teeman suunnittelun lisäksi Kamua toimii kumppanina myös verkkosivuston, digimarkkinoinnin, aineistojen tuottamisen osalta sekä markkinoinnista vastaavana osapuolena.

Ratkaisu

Brändi-ilmeessä korostettiin espanjalaista teemaa sille soveltuvilla elementeillä, sekä pidettiin samalla yllä tapahtuman moderni ilme unohtamatta arvokkuutta. Kun rinnalle luotiin notkea tapa viestiä napakoilla pääviesteillä, oli toimiva ja tapahtumalle oikean sävyn tuova tyyli valmis. Tapahtumalle avataan vuoden 2023 lipunmyyntiä varten oma verkkokauppa, josta saa ostettua päivälippujen lisäksi useamman päivän paketteja. Muotoilemme tapahtuman sisässä olevalle ilmaispäivälle oman konseptin, joka tuo oman ulottuvuuden festivaalin sisältöön. Lisäksi markkinointia toteutetaan dynaamisemmin, jolloin digimarkkinoinnin reaktiivisuutta on lisätty erityisesti myynnin tarpeita silmällä pitäen. Näillä keinoin pyrimme varmistamaan, että tapahtumamarkkinointi tavoittaa asiakkaat oikea-aikaisesti oikeissa kanavissa.

Arvostamme Kamuan kanssa yhteistyössä sitä, että pitkäaikainen kumppanimme ymmärtää meitä. Toteutukset vastaavat kaikkia odotuksiamme. Koska kaikkea ei kumppanuuden myötä tarvitse tehdä itse, helpottuu oman tiimimme työskentely merkittävästi. Kamua on rehellinen omassa toiminnassaan ja pitää lupauksensa. Olemme olleet yhteistyöhön erittäin tyytyväisiä.

Mikko Rosendahl, Osuuskauppa PeeÄssä

Tulokset

Tavoitteen mukaisen brändi-ilmeen ja verkkosivuston valmistuttua olemme merkittävästi panostaneet markkinointiin somemarkkinoinnissa, sekä Google Ads hakusanamainonnassa. Tapahtumamarkkinoinnin yksi keskeisimpiä asioita on toimia hetkessä, jolloin viikon mittaisen festivaalin markkinointi vaatii suunnitelmallista toteutusta. Vuoden 2023 tapahtumamarkkinoinnin aikana olemme yhdessä siirtäneet ajatuksia jo tulevien vuosien markkinointiin ja tapahtuman kehittämiseen, jolloin voidaan puhua aidosta kumppanuudesta, jossa yhteiskehittäminen on säännöllistä ja vuorovaikutteista.

Lisätietoja
Tomi Riipinen, asiakkuusjohtaja
050 366 2693
tomi.riipinen@kamua.fi

PYYDÄ TARJOUS ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA