Mikkelin Väri

Elämäsi kotia varten

Mikkelin Väri on perinteikäs perheyritys ja osa Värisilmä-ketjua. Mikkelin Väri tunnetaan Mikkelissä hyvästä palvelusta sekä monipuolisesta valikoimasta. Maalikauppana 70-vuotta sitten aloittanut yritys on laajentanut sisustuspalveluihin sekä pintamateriaaleihin.

Brändiuudistus
Visuaalinen identiteetti
Verkkosivuston suunnittelu
Lanseerausmarkkinointi
Sosiaalisen median mainonta
Google-mainonta

Lähtötilanne

Mikkelin Värisilmä (Mikkelin Väri) teki päätöksen uudistaa brändi-ilmeensä ja verkkosivustonsa paremmin vastaamaan yrityksen toimintaa, palveluita ja palvelukokemusta. Yhteistyö Kamuan kanssa aloitettiin vuoden 2021 syksyllä. Brändi-ilmeen, viestikärkien ja verkkosivu-uudistuksen lisäksi käynnistettiin sosiaalisen median maksettu mainonta sekä Googlen hakusanamarkkinointi.

Ratkaisu

Yrityksen brändi-ilmeen suunnittelu lähti käyntiin workshop-työskentelynä, jonka lopputuloksena nimi Mikkelin Väri otettiin yrityksen markkinointinimeksi samalla, kun logo ja koko brändi-identiteetti uudistettiin. Myös markkinoinnin viestikärjet uudistettiin; "Elämäsi kotia varten" ja "Unelma. Suunnitelma. Toteutus" otettiin mukaan kaikkeen markkinointiviestintään tukemaan Mikkelin Värin laajaa palveluvalikoimaa sekä avaimet-käteen palveluperiaatetta. Verkkosivusto uudistettiin vastaamaan nykypäivän vaatimuksia: sivuston rakenne päivitettiin pääpalveluiden ja tuotteiden ympärille. Myös yhteydenottoa selkeytettiin ja helpotettiin merkittävästi, jotta sivustovierailijat löytäisivät mahdollisimman helposti etsimänsä.

Yhteistyö on sujunut joustavasti ja somemainonnan koordinointi keskitetysti on tuonut haettua näkyvyyttä sekä helpotusta meidän arkeen. Lisääntynyt näkyvyys on huomioitu asiakaskunnassa ja kevään aikana tulos on näkynyt myös liikevaihdossa positiivisesti.

Tuula Korja, Toimitusjohtaja
Mikkelin Väri

Tulokset

Brändi-ilme ja verkkosivu-uudistukset onnistuivat hyvin tiiviissä yhteistyössä ja toivottu lopputulos saavutettiin. Somemainonnan rooli on korostunut yhteistyössä ja se on tuonut merkittäviä hyötyjä asiakkaalle näkyvyyden ja arjen askareiden yhdistämiseen. Uuden brändi-ilmeen saama näkyvyys Mikkelin alueella on herättänyt asiakkaat vierailemaan uudistuneessa liikkeessä, joka on näkynyt myös positiivisesti yrityksen liikevaihdossa.

Lisätietoja
Mikko Evävaara, projektijohtaja
044 736 0333
mikko.evavaara@kamua.fi

PYYDÄ TARJOUS ALLA OLEVALLA LOMAKKEELLA